کد خبر: ۱۸۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲
گروه استان‌ها - مرغ که همواره در نبود گوشت قرمز زینت‌ بخش سفره‌های مردم بود، اکنون در بازار گرانی به سر می‌برد و گویا این خوراکی هم در حال پرکشیدن از سفره‌هاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، یکی از  اقلامی که این روزها بیش از هر چیزی منجر به تشکیل صفوف برای خرید آن در استان لرستان می‌شود «مرغ»  است، موضوعی که حتی با بازدیدهای شاید سرزده مسئولان در سطح  شهر نیز حل نمی‌شود.

قیمت این کالای اساسی ماه‌هاست دستخوش تغییراتی است که هربار دلایلی برای آن تراشیده می‌شود، عده‌ای زمان  جوجه کشی‌ها را دلیل آن می‌دانند و عده‌ای نیز  عدم مدیریت توزیع این قلم جنس را عمده‌ترین دلیل گرانی آن عنوان می‌کنند و برخی دیگر  فقدان یا ضعف نظارت، وجود دلالی و سودجویی مرغ را مهمترین دلیل کمبود و گرانی مرغ  در استان می‌دانند.

با گرانی گوشت قرمز، مرغ پرچمِ سفیدش را بالا برد و خاضعانه بر سر سفره‌ها نشست و به عنوان غذایی لذیذ و محبوب مورد استقبال و تقاضای مردم قرار گرفت تا زینت بخش برخی سفره‌ها شود ولی همین غذای لذیذ سفره‌های  اقشار کم درآمد نیز این روزها  در بازار گرانی به سر می‌برد و گویا این خوراکی هم در حال پرکشیدن از سفره‌های مردم است.

این گرانی مرغ سبب شده بسیاری از خانوارها چشم از  این ماده پروتئینی برداشته و آن را از سبد غذایی خود حذف کنند، پروتئینی که اقشار با درآمد پایین استان  آن را جایگزین گوشت قرمز کرده بودند، اکنون حتی توان خرید این گوشت را ندارند، گلایه‌ای که حتی عرضه کنندگان نیز از آن اسم می‌برند.

در کلیپ زیر گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از سطح بازار و علت گرانی و کمبود مرغ  از زبان مسئولان را  مشاهده کنید:

انتهای پیام/645/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار